Thea Baan

Fotografie geniet al vele jaren mijn belangstelling. Regelmatig bezoeken mijn man en ik fototentoonstellingen door het hele land. Mijn interesse is heel breed en in principe vind ik alle foto’s die andere mensen maken boeiend.

Ik heb in het verleden verschillende fotografie cursussen gevolgd en was ook in het bezit van een eigen Doka, waarin ik vele uren met plezier doorbracht met het ontwikkelen en afdrukken van zwart-wit foto’s.
Na de laatste verhuizing(ca. 15 jaar geleden) is het fotograferen op de achtergrond geraakt. Uiteindelijk kwam mijn NikonF90 spiegelreflex nauwelijks meer uit de tas, heel jammer. Maar tentoonstellingen bleef ik bezoeken en sinds 2 jaar heb ik de fotografie-draad (gelukkig) weer opgepakt m.b.v. een compact camera, een Lumix type van Panasonic.
Nu heb ik ook een systeem camera van Olympus, een OM-D E-M10 met een EZ 14-42M objectief.  Prima camera, maar mis toch de onscherpte die ik graag in een foto wil krijgen(bij bv. portretten) en denk erover na een vast objectief aan te schaffen met meer diafragma mogelijkheden (bv. een Olympus 45mm f/1.8).
Mijn grootste interesse op dit moment is het fotograferen van mensen en dieren, apart of in combinatie met anderen en in allerlei situaties. Ik probeer vooral leuke en grappige en blije situaties op te zoeken.

Verder denk ik dat ik nog veel van jullie kan leren bij de fotoclub Herten.

THEA BAAN.