Loek Janssen

In een grijs verleden had ik als hobby fotograferen. ( met een Practica B200 )
Zoals bij zoveel anderen is de hobby door werk, kinderen enz in de vergetelheid geraakt totdat ik enkele jaren geleden een tweedehands spiegelreflexcamera heb gekocht ( Sony alpha 200 )
Om deze camera te leren kennen ben ik een korte introductiecursus gevolgd bij de ECI en heb hier vervolgens nog 3 cursusjaren aan vastgeknoopt.
De Sony heeft allang het veld moeten ruimen voor in eerste instantie een nikon D3200, vervolgens een Nikon D610 en momenteel fotografeer ik met een Nikon D800e.
Ik maak uitsluitend gebruik van zgn. prime-objectieven omdat ik de kwaliteit hiervan beter vind als van de meeste zoom-objectieven.
Vooral het technische aspect van het fotograferen spreekt mij aan. Omdat ik beroepshalve al veel met een pc werk, doe ik nagenoeg niets aan foto-bewerking.

Loek.